Thursday 23 June 2011

AL-KHINDI

Apa yg ada pada tajuk saya kali ini?. Sebenarnya post kali ni saya berminat dan tertarik untuk meraikan kejayaan Rumah Al-Khindi (Kuning) SMKA Sultan Muhammad yang menjadi Johan Keseluruhan Temasya Sukan Tahunan 2011. Masuk tahun ni dah kali kelima dalam tempoh 8 tahun (2004,2005,2008,2009,2011) dan tiga tahun yang lain itu (2006,2007,2010) sebagai Naib Johan di belakang Rumah Ibnu Rusyd (hijau).

Tahniah buat warga Al Khindi yang berjaya menebus kekecewaan (wahh) tahun lalu di bawah pimpinan kapten Cikgu Saripah Ainon, Cikgu Marina, Cikgu Noor Hayati, Cikgu Radiah, Ustazah Noraini, Cikgu Amir, Cikgu Salwani dan ramai lagi guru-guru rumah kuning SERTA jentera kerja yang komited dan tak pernah kenal penat dan lelah.

Teringat ketika saya mula-mula terlibat kerja belakang tabir rumah sukan ini sejak 2005 (johan perbarisan/johan keseluruhan), dengan senior ketika itu yang saya masih ingat iaitu abg Ibrahim, abg Jasmin dan bermacam-macam abang lg. Tahun 2006 (naib johan perbarisan/johan keseluruhan) pula saya bersama senior saya Abg Haris yang saya kira sifu dalam hal-hal ini, Abg Taufiq, Hafiz, Khai, dan tenaga kerja baru, Syafiq Mad Zin. 2007 (ketiga perbarisan/naib johan keseluruhan) bersama-sama Hafiz, Khai, Syafiq, dan tenaga kerja baru, Midi.

Tahun 2008 juga bersama rakan-rakan ketika 2007 dan berjaya menjadi Johan kembali. Manakala 2010 pula merupakan kenangan terindah bersama-sama Midi, Mirul, Putra, Mu'adz, Izzul, Syahid, dan adik-adik tingkatan 1 ketika itu iaitu Faizal :-) , Akmal, Firdaus, Idlan, Amirul Ariff dan sorang lagi alahai terlupa nama tp masih di ingatan.

Banyak kerja-kerja yang luar jangkauan yang kami lakukan pada tahun 2010. Memorable .
Apa yang pasti, pengalaman mengurus rumah sukan bersama-sama guru merupakan sesuatu yang mematangkan saya dan rakan-rakan lain, serta mendidik kami semangat setiakawan, semangat ingin menang, daya juang yang tinggi, kekitaan dan banyak lagi.

Dan saya sering menceritakan dengan bangga bahawa, TEMASYA SUKAN SMKA SULTAN MUHAMMAD BUKAN TEMASYA BIASA! ia sangat luar biasa dan itulah uniknya warga sultan sejak dari dulu lagi! :-)